Brněnský náměstek nezvládá funkci, zneužívá veřejné peníze a lže. Matěji Hollane, odstupte!
„Chování a kauzy náměstka Hollana nejsou adekvátní zastávanému postu náměstka druhého největšího města v zemi. Jsou ostudou nejen pro něj, ale i pro Brno jako takové. Vyzýváme pana Hollana, aby už konečně vyvodil osobní odpovědnost a odstoupil z funkce. Hnutí Žít Brno třeba najde někoho ze svých řad, kdo bude reprezentovat město alespoň trochu důstojněji, byť to nejspíš v případě těchto aktivistů, nyní politiků, není reálné,“ přiblížil stanovisko širšího vedení brněnské ODS její předseda Libor Šťástka.
Kauzy náměstka Hollana ukazují ještě jednu zajímavou věc. Že si v placené funkci rekordně rychle a snadno osvojil papalášské praktiky v takové míře, kterou by asi i jeho největší příznivci nečekali. A naučil se i lhát, jak ukazuje příběh zátahu na černé pasažéry v MHD. Matěj Hollan se přitom vždy pasoval do role morálního prokurátora a soudce. Jiné obviňoval z lhaní a zneužívání funkcí a vyzýval je k odchodu. Kdyby svůj přístup uplatnil na sebe, už dávno by funkci náměstka dobrovolně opustil.
Kdo by čekal, že po černé jízdě v městské dopravě půjde ostatním příkladem, i přes amnestii uhradí pokutu a zakoupí roční předplatné jízdného, bude opět zklamán. Pokutu nezaplatil a šalinkartu pořídil jen na nezbytně nutnou tříměsíční dobu, přitom u náměstka pro dopravu, který ostatním vnucuje používání kola a veřejné dopravy, by každoroční předplatné mělo být samozřejmostí.
Na nejbližším zastupitelstvu města 15. listopadu by měl náměstek Hollan rezignovat, omluvit se, slíbit uhrazení pokuty za černou jízdu a také vysvětlit, zda na svůj poslední výlet do Prahy, na soukromou oslavu poradce premiéra Radka Pokorného, opět zneužil magistrátní služební vozidlo s řidičem, jak tomu vše nasvědčuje. Snahou ODS bude takovou debatu vyvolat.
DESET DŮVODŮ PRO ODSTOUPENÍ NÁMĚSTKA HOLLANA
1. Zbytečné zahraniční cesty po Evropě
Desítky tzv. služebních cest hrazených z peněz daňových poplatníků. Británie, Německo, Rakousko, Itálie, Dánsko a další destinace. Účely cest často až bizarní.
2. Papalášské způsoby cestování služebním vozidlem se spotřebou tanku
Jiným vnucuje sednout na kolo či respektovat cyklostezky, sám cestuje služební limuzínou či taxíky. Ročně neuvěřitelných 80tis.km s náklady 1mil.Kč. Také poslední „služební“ cesta na soukromou oslavu poradce premiéra v Praze budí podezření, že byla vykonána vozidlem a řidičem brněnského magistrátu, tedy hrazena z veřejných peněz.
3. Nulová kompetence k řízení dopravy v Brně
Náměstek pro dopravu bez řidičského průkazu, odborného vzdělání a žádných zkušeností a praxe. A do října 2016 také bez šalinkarty. Ještě jako náměstek pro zdravotnictví vystrašil odborníky nápadem na sloučení brněnských nemocnic.
4. Kauza ředitele Divadla Radost
Navzdory výsledku výběrového řízení i názorům odborníků se v loňském roce pokusil na post ředitele protlačit svého známého. Protesty zaměstnanců i veřejnosti této snaze nakonec zabránily. Panu Pavčíkovi náměstek Hollan trafiku nakonec našel. Odnesl to úspěšný ředitel dětského divadla Polárka a novým se stal právě Hollanův člověk.
5. Ostuda s bičováním na Ukrajině
Každý má jistě právo na své koníčky či záliby, náměstek primátora druhého největšího města v zemi by však měl rozpoznat, co je ještě v takové funkci akceptovatelné. Prezentace návštěvy sado-maso nevěstince i submisivního bičování je za hranou a ostudou pro Brno, nejen pro pana Hollana.
6. Dotace vyvoleným neziskovkám, porušení zákona o střetu zájmů
Prosazení dotací zeleným neziskovým organizacím, často pro kontroverzní účely. U dotací neziskovkám, které vedou, nebo v nich působí blízcí rodinní příbuzní (Veronica, Nesehnutí), nenahlásil v rozporu se zákony náměstek Hollan střet zájmů.
7. Výroky o kolaboraci národa a zplynování židů
Před rokem národu náměstek Hollan vnucoval názor, že „v Brně bylo dříve vícero národností, které jsme si dílem zplynovali, dílem vyhnali“. Byť byl nucen se za svá slova omluvit, výroky náměstka brněnského primátora proudily s ostudou dál veřejným prostorem.
8. Politika pro menšiny na úkor a za peníze většinové společnosti
Především on a další placený politik města z Žít Brno Martin Freund prosadili v Brně plán sociálního začleňování. Takřka miliarda z veřejných peněz má jít na pomoc nezačleněným. Město již rozdává první městské byty a to i těm, kteří městu z minulosti dluží statisíce korun. Povinnost přijmout práci jim ale nestanoví, naopak zvažuje poskytnutí MHD ale i kulturních a sportovních aktivit zdarma.
9. Neplnění volebních slibů
Fackou deklarované otevřenosti a transparentnosti jsou konkrétní kroky a každodenní realita. Smlouvy městských společností dosud nejsou zveřejněny a nejspíš ani nebudou. Řada materiálů je veřejnosti utajována, nebo alespoň „začerněna“ jako důležité audity v minulosti. Slibovaný informační systém města je v nedohlednu. Demokratické minimum stále není v jednacím řádu zastupitelstva. Někteří zastupitelé za Žít Brno sedí ve více městských firmách, byť se zavázali k opaku.
10. Černá jízda v MHD, historka se ztracenými klíči při útěku
Je absurdní, když je náměstek pro dopravu přistižen jako černý pasažér. Navíc, když je bojovníkem proti automobilové dopravě a propagátorem MHD a cyklodopravy. Závažnější je však zjištění, že chybu nedokáže přiznat a je ochoten o průběhu incidentu dokonce lhát.