sTopka na šestce
Ideologie zakazování a regulování už dospěla do své další bizarní fáze. Tentokrát s transmutací v dopravě na Praze 6. Jezdí moc aut? Tak je zakážeme! Za 42 miliard jsme si těžce zaplatili Blanku, a protože v ní chtějí všichni jezdit, tak se v Dejvicích dělají zácpy. Pro nezasvěcené – nejsou to jen tak běžné zácpy, kde napíšete pár emailů, zanadáváte si a jede dál. Po zavření Korunovační jsou to zácpy totální, ve které se pár set metrů jede třeba dvě hodiny.
Lidi hodně nadávají, těžko se divit, zvlášť když Praha 6 vylepšila celý koncept zavedením modrých zón, které od odložení automobilu odradily všechny řidiče, co dříve před kulaťákem parkovali. Ti všichni tak jezdí parkovat do centra, protože je to rychlejší a levnější. Autobusem na metro se to nevyplatí, i když jim Praha 6 udělala například v Roztocké ulici vlastní pruh, kterým mimo jiné zablokovala dříve kapacitní ulici. Před semafory stojí autobusy skoro stejně dlouho jako auta, takže například cesta z Roztok do Dejvic, která dříve vyšla na 15 minut, je dnes ve špičkách někdy téměř hodinová.
Pan Polách (ANO 2011), uvolněný zástupce starosty pro dopravu by měl ruku v ruce s koaličním partnerem, panem starostou Kolářem (TOP 09), za situaci na šestce nést politickou odpovědnost a odstoupit. Chápu, že z obce za Prahou do toho nemám možná co kecat, ale Praha není kdejaká příhraniční víska, která plní přání pouze svých občanů. Praha dostává do rozpočtu 2x větší finance na jednoho občana než třeba Roztoky, protože má plnit metropolitní funkci a je to tak v pořádku. Tedy není možné si kreslit modré čárky jak na hodině výtvarky bez jakékoliv odpovědnosti a komunikace se Středočeským krajem. On se tedy hejtman Petera probudil až po zavedení zón, budiž mu za to po volbách politická země lehká.
Ideologie „zakazování“ je podle mého zcela špatná. Čekal bych, že řešení, po kterém bude magistrát i vedení Prahy 6 volat v první řadě, bude severní obchvat Prahy, o kterém se téměř sto let jen mluví. Místo toho radní vymýšlejí, které další ulice zatarasit či zahradit, aby tudy auta jet nemohla. Jenomže obyvatelé například Suchdola, Horoměřic nebo Roztok nemají jinou šanci než jet přes šestku, jinudy to vážně moc nejde. Možná by neškodilo, podívat při projektování na mapu.
Dále je nutné řešit parkovací stání. Tisíc míst, která jsou připravena pod Blankou na Prašném mostě a na Letné, stále čeká na provozovatele – volné parkoviště, ale zavřené!? Když už Praha neuměla zorganizovat včas výběrové řízení, měla být platnost modrých zón minimálně odložena. O tom se bohužel moc nemluví. Parkoviště je nutné udělat někde na kraji Prahy v blízkosti metra. Jinak se Dejvicím neuleví. Požár je v první řadě nutné hasit urychlením výstavby severní větve obchvatu. Pevně věřím, že aspoň nové vedené Středočeského kraje se k tomu postaví čelem. V tiše připravovanou koalici ČSSD, KSČM s ANO důvěru absolutně nemám.